اطلاعاتی در خصوص فیس لیفت پژو ۴۰۵ SLX

زمانی که در یک خودرو تغییراتی در قسمت طراحی چه کوچک و چه بزرگ حاصل می گردد آن را فیس لیفت می گویند .

حال که با مفهوم فیس لیفت آشنا شدیم به دنبال بررسی کردن خودروی «پژو ۴۰۵ اس ال ایکس »می رویم تا ببینیم که این خودرو فیس لیفتی را تجربه کرده است یا نه؟

بعد از بررسی نمودن خودروی « پژو ۴۰۵ SLX » مشاهده می نماییم که این خودرو چندان فیس لیفتی را تجربه نکرده است .

در واقع باید گفت که کمپانی «ایران خودرو» به جای فیس لیفت خودروی «پژو ۴۰۵ اس ال ایکس» به فروشگاه های لوکس اسپرت رفته و برای این خودرو تعدادی قطعه های چینی خریداری کرده است .

 

برای مثال چراغ های جلو با لنز های دوگانه جایگزین چراغ ساده و اصیل استاندارد شده اند و جالب آنکه نور دهی این چراغ های شدید تاحدی ضعیف است که نمایندگی های «ایران خودرو » به خریداران توصیه می کنند تا چراغ را با نمونه قدیمی و اصلی تعویض کنند.

بنابراین تغییرات ظاهری در مدل SLX تاثیر مثبتی بر جلب نظر مشتریان نداشته است. به خصوص که عمده تغییرات ظاهری مدل SLX نسبت به GLX صرف موارد غیر کاربردی شده است.

برای مثال بالچه یا (spoiler) است که آن هم تقریبا بلا استفاده است؛ در واقع ابعاد آن در حدی نیست که باعث ایجاد نیروی Down force شود و تنها می تواند فرم آیرودینامیکی ۴۰۵ را بدتر کند

امکانات رفاهی پژو ۴۰۵ SLX

تجهییزات استفاده شده در ۴۰۵ مورد بحث شامل طرح جدید داشبورد، مه شکن عقب و جلو ، دو ایربگ راننده و سرنشین ، رادیو پخش با قابلیت پخش CD  و USB  و فرمان با قابلیت تنظیم ارتفاع می شود.

رینگ ها از نوع چدنی قدیمی و ۱۴ اینچ هستند و به سلیقه مالک بعدا لاستیک های کارخانه ای ۱۸۵ میلی متری جای خود را به نمونه ای با پهنای ۲۰۵ میلی متر دادند که باعث چسبندگی بهتری نسبت به نوع کارخانه ای (اغلب چینی و ایرانی) می شود.

آخرین مشخصه قابل بحث این اثر تاریخی ، صندوق بار نسبتا بزرگ با ظرفیت ۴۷۰ لیتر است.

فضای داخلی پژو ۴۰۵ SLX

به لطف مهندسی خوب دهه ۸۰ پژو، اگر شما قد بلندی داشته باشید در عقب ماشین احساس نسبتا راحتی خواهید داشت که به حالت سقف مستطیل شکلی آن باز می گردد. صندلی ها گودتر و کاملا فراگیر هستند.

داشبوردی که در مقابل شما دیده می شود، هرچند تفاوت زیادی در کیفیت مواد استفاده شده ندارد، اما رنگ بندی ترکیبی کرم و مشکی آن فضای خسته کننده ای که از پلاستیک هایی بی روح را تغییر داده.

البته اگر قصد قیاس بین نسخه های قدیمی و اصطلاحا فرانسوی ۴۰۵ با SLX های فعلی ایران خودرو را داشته باشید، با تفاوت عظیمی ماحصل اختلاف بین یک خودرو با کیفیت اروپایی و یک خودرو چینی ایرانی مواجه خواهید شد که پس از قریب به ۲۵ سال تولید ۴۰۵ در ایران جز تاسف و افسوس نتیجه ای در پی ندارد.

اصلی ترین تفاوت آن نسبت به نسخه عادی ۴۰۵ دکمه فلاشر ۴ گوش و درشت آن در وسط داشبورد است که از جنس پلاستیک بازیافتی فوق العاده بی کیفیت ساخته شده است.

فرمان خودرو هم اگر ارتفاع آن را کمی پایین تر آورید، در دور برگردان ها دست ها به زانو ها برخورد خواهند کرد و اگر ارتفاع را بالا ببرید، حسی مشابه خودرو های نیمه سنگین باری به شما دست می دهد و حتی دید آمپرها را هم مختل خواهد کرد.

این ضعف، البته ماحصل افزودن ایربگ به فرمان است که باعث بزرگ شدن بخش مرکزی آن و از بین رفتن ارگونومی نسبت به نسخه های قدیمی و فرانسوی ۴۰۵ شده است و در تمامی خانواده پژو ۴۰۵، پارس و سمند به شکل فراگیر دیده می شود.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید