اطلاعاتی درباره پژو ۴۰۵

از سال ۱۳۶۹ مونتاژ و تولید مدل های گوناگون اتومبیل سواری پژو (مانند : پژو ۴۰۵ جی ال، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۱۵۸۰ و ۲۰۰۰ سی‌سی و پژو ۴۰۵ جی ال

ایکس اتوماتیک ۲۰۰۰ سی سی) در خطوط تولید ایران خودرو به مرحله تولید رسیده است  و همچنین تولید داخلیِ قطعات این محصول از سال ۱۳۷۳ در

دستور کار شرکت ساپکو جای گرفته است .

 

تا پایان سال ۱۳۷۷ کل محصولات  حذف‌شده از مجموعه قطعات وارداتی که نتیجه  تلاش صنعتگران ایرانی می باشد و معادل ۷۷٪ بوده و با درنظر گرفتن اقلامی که

جهت حذف از مجموعه قطعات وارداتی به پژو فرانسه اعلام شده‌است، مقدار  ساخت قطعات داخل این خودرو به ۸۹٪ بالغ خواهد گردید

 

بررسی‌های انجام شده  حکایت دارد که  که از بین  قطعات مورداستفاده در تولید پژو ۴۰۵ باید  ۳۵ قطعه به‌کلی تغییر پذیرد  و به انضمام  آن، ۸۴ قطعه کاملاً

جدید شامل ۱۷ قطعه مربوط به بدنه و ۶۷ قطعه  تزئیناتی، طراحی و تولید  می‌شد، و این مبنای فعالیت فشرده طراحان و مهندسین مرکز تحقیقات ایران خودرو

قرار گرفت.

 

کلیه ی  محاسبات و اقدامات اجراییِ این پروژه در مرکز تحقیقات ایران خودرو صورت پذیرفته  و خودروی پژو ۴۰۵ تشریفاتی (لیموزین) به‌عنوان اولین دستاورد

این مرکز تحقیقاتیبه شمار می آید

 

یکی از موفق‌ترین اتومبیلهای کلاس متوسط پژو که در سال ۱۹۸۸ به وسیله  بسیاری از مجلات معتبر اتومبیل به‌عنوان اتومبیل سال انتخاب شد اتومبیل پژو

۴۰۵ می باشد
پژو ۴۰۵ در دو مدل GL و GLX و به‌طور محدود GLi به بازار وارد گشت  و یکی از بهترین اتومبیلهای مونتاژشده در ایران می باشد

 

بدنه  پژو ۴۰۵ ایران درحالی که دارایزیبایی و جاداری می باشد با طرح آئرودینامیک و با ضریب ۳۱٪ در برابر جریان هوا مقاومت ناچیزی دارد.

 

از دیگر موارد قابل ذکر: طراحی قدیمی بدنه مربوط به دهه  ۱۹۹۰ میلادی، و فاقد تجهیزات خودروهای جدیدتر ساخت ایران و عملکرد بد ترمزها در سرعتهای

بالا می باشد

اطلاعات فنیِ این خوردرو با موتور Xu7jpL3:

حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر در دور ۳۰۰۰ دور بر دقیقه (مانند سمندهای LX و سورن)

همچنین عیب  دیگر در طراحی بدنه، صاف و یکنواخت بودن درها و گلگیرها می باشد درصورتی‌که در طراحی خودروهای سواری جدیدتر تلاش می شود  تا

گلگیرها و درها داری انحنا هم در جهت افقی و هم عمودی باشند؛

یعنی اگر از جلو به خودرو نگاه کنیم قسمت درها نسبت به جلوی خودرو باید عریض‌تر باشد و همچنین از قسمت پایین شیشه تا پایینِ در باید انحنای

قابل‌توجهی باشد و اینگونه باعث می‌شود تا خوردوهای سواری با طراحی جدیدتر کمی به‌شکل تخم‌مرغ درآید و علت آن امنیت بیشتر درهنگام تصادف است.

 

درواقع، با این کار نیروی واردشده در کل نواحی پخش می‌شود و از آسیب بیشتر جلوگیری می‌شود. این نکته در خودروهای سواری مانند مرسدس بنز، بی ام

دبلیو، تویوتا کمری، هیوندای آزرا و حتی در خودروهای ایرانی مانند آوانته، مگان، سمند و تا حدی در پراید قابل مشاهده است.

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید