با اهمیت ترین مواردی که در خرید ۴۰۵ دست دوم باید در نظر گرفت

بیشتر از ۲ دهه می باشد  که خودروی پژو ۴۰۵ در بازار ما یک وجود با اقتدار را تجربه می نماید  و خودروهای گوناگونی  از آن مشتق گشته است.

ولی هنوز افراد بی شماری وجود دارند که خریداری نمودن  یک ۴۰۵ ساده را نسبت به مشتقاتش مانند گونه های مختلف  سمند و پارس ترجیح می‌دهند.

با توجه به گرم شدن بازار دست دوم‌ها در این ایام ، اگر تصمیم به خریدن یک ۴۰۵ کارکرده دارید ، باید به چه نکته هایی توجه نمایید ؟

بنابر گزارش سرویس “اقتصادی جام نیوز”در طی خریدن  هر گونه اتوموبیل  دست دومی همواره شرایط  سلامت بدنه و شاسی اتوموبیل را بررسی نموده و حتما

از کارشناس و یا صافکار ماهر مشاوره بگیرید.

اتاق ۴۰۵ برای زمان خودش ضربه‌پذیری مناسبی  دارد ولی در مقیاس با استانداردهای امروزی نمونه‌ای ضعیف می باشد .

نقطه ضعف آن شامل صدمه پذیری  ورق سینی صندوق در ضربه از پشت می باشد که خیلی زود جمع شده و ستون‌ها را هم  دچار تابیدگی می گرداند .

در برخوردهای از جلو هم  سرشاسی‌های آن به راحتی  از فرم خارج می‌ گردد.

 

موردی  که باید درباره برخوردهای جلوی ۴۰۵ در نظر داشته باشید  شکستن سینی کامپوزیتی جلوی ۴۰۵ می باشد  که مجموعه فن و رادیاتورها و چراغ‌های جلو

روی آن سوار گشتهاست. نمونه فابریک کارخانه این سینی کیفیت تولید  خوبی  داشته است و برچسب‌های هشدار فابریک و هولوگرام‌ها روی آن موجود می

باشد اما نمونه‌های تعویضی کیفیت قالب‌گیری خیلی پایینی دارند و برچسب‌های آن احتمال دارد  با نوع اتوموبیل مطابقت  نداشته باشد . سینی تعویضی

حاکی از سابقه تصادف از جلو را دارد. موجود بودن عیب  در شاسی ۴۰۵ به طور لاستیک‌سایی شدید و انحراف پیدا میشود  که به وسیله  تعمیرکار خبره به

راحتی  قابل تشخیص می باشد .

 
پژو ۴۰۵ با ۴  مدل پیشرانه در بازار نسبت به مدل موجود می باشد  که نسخه های  ۲۰۰۰ سی‌سی و ۱۶۰۰ GL متعلق به دهه ۷۰ و نسخه های  سالم و کم‌کارکرد

آن کمیاب می باشد .
بیشتر مدل‌ها مجهز است به پیشرانه معروف XU7  و مدل‌های ۱۶۰۰ TU5 هم شامل مدل‌های SLX می باشد .  نکته‌ای که در باره  پیشرانه XU7 پژو باید در نظر

بگیریم  این می باشد  که حتما از سالم بودن واشر سرسیلندر و تسمه تایم آن اطمینان حاصل نمایید .
در صورت لازم بودن حتی بعد از خرید اتوموبیل برای اطمینان بیشتر تسمه تایم را تعویض نمایید  تا نگرانی‌ای از این بابت نباشد .

موتور XU7 تعمیر گشته علاقه زیادی به روغن‌سوزی دارد و در هنگام  سوختن واشر سرسیلندر هم شاهد علائم مشخص آن مانند دود سفید با بوی ضد‌یخ و

مخلوط شدن آب و روغن خواهید بود. حتی توصیه می گردد  برای  اطمینان از نبودن  تراشکاری موتور، یکبار از آن به کمک یک تعمیرکار خبره تست کمپرس

بگیرید.

نسخه های  بالاتر ۴۰۵ (عموما ۹۰ به بالا) بیشتر  در قسمت سنسور اکسیژن و گیربکس مشکل دارند و احتمال دارد  که نیاز به تعمیر داشته باشند .
درباره خرید ۴۰۵‌های دوگانه‌سوز دقت بیشتری کنید که سیستم CNG آن فابریک کارخانه باشد و یا اصولی نصب گردیده باشد و مشکلی از نظر نشتی نداشته

باشد.
توصیه می شود  بیشتر سراغ نسخه های  دوگانه‌سوز فابریک کارخانه بروید که هم از طریق قطعات آن  سند کارخانه ماشین به سادگی قابل تشخیص می

باشد .
جلوبندی و جعبه فرمان ۴۰۵ را حتما نگاه کنید . به هم خوردن تنظیمات جلوبندی یا شاسی در ۴۰۵ با علائمی مثل  لاستیک‌سایی و لرزش فرمان کاملا قابل

تشخیص می باشد . در ۴۰۵‌های مدل بالا کمک فنرها خیلی  کیفیت بالایی ندارند و سر و صدای قسمتهای گوناگون کابین کاملا معمولی و عادی می باشد .

 

سعی نمایید  از خریدن نسخه های که به طور  غیر اصولی اسپرت گشته اند ، اجتناب نمایید . استفاده کردن  از رینگ‌های پهن و غیر‌استاندارد و کم

کردن ارتفاع غیر‌اصولی که به وسیله افراد زیادی صورت می گیرد ، استهلاک مجموعه سیستم تعلیق و شاسی را افزایش می دهد و کابین اتوموبیل  را

بیشتر به صدا می‌اندازد.

کیفیت داشبورد نسخه های  طرح جدید به هیچ وجه  به خوبی داشبورد ابری مدل‌های قدیمی نمی باشد  و ضمن کیفیت ضعیف مواد اولیه و قالب‌گیری، سر

و صدای بیشتری هم در ناهمواری‌ها تولید می نماید .

 

مشکلات برقی در ۴۰۵ هم از جمله مشکلاتی می باشد  که هر چه سراغ نسخه های بالاتر ۴۰۵ بروید بیشتر با آن مواجه می‌ گردید . حتما دقت نمایید  که اگر

اتوموبیل  مجهز به دزدگیر می باشد ، به طور  وصله پینه روی اتوموبیل  نصب نشده باشد.
گیرپاژ کردن شاسی قفل درهای ۴۰۵ از جمله عیب های  آشنای این اتوموبیل می باشد  که در صورتی که به وسیله مالک قبلی رفع نگردیده باشد، سبب  نیم

سوز شدن پمپ در، داغ کردن یونیت قفل مرکزی و بعد از چندی سوختن این یونیت و یا پمپ محرک دیگر  درها خواهد شد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید