قبل از توقف تولید ۴۰۵ خودروهایی با همان رنج قیمتی جایگزین شود

قبل از متوقف نمودن تولید خودروهای  پراید و پژو ۴۰۵ اتوموبیل هایی  در همان رنج  قیمتی جایگزین گردد :

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان نمود :

پیش  از متوقف نمودن  خط تولید خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ حتما باید اتوموبیل هایی  در همان رنج  قیمتی به بازار وارد گردد.

 

حمیدرضا فولادگر در مصاحبه ای  با ایسنا بیان نمود :

متوقف کردن ساخت خودروهای پراید، تیبا و پژو ۴۰۵ و دیگر  اتوموبیل های از رده خارج در میان مدت یعنی حذف اتوموبیل های با بهای خرید پایین تر  از ۳۵

میلیون تومان  که کمپانی های سایپا و ایران‌خودرو پیش  از حذف کردن باید یک راه چاره ای  برای جانشین آنها بیابند ، همان گونه  که پیش  از متوقف

نمودن  تولید خودروی  پیکان در ایران‌خودرو، پراید سایپا در  رنج  قیمتی پیکان، جایگزین گشت .

 

نماینده مردمان شهر  اصفهان در مجلس تاکید نمود :

تکنولوژی ساخت  این اتوموبیل ها متعلق به ۳۰ سال پیش می باشد  که هیچ  قابل دفاع هم نمی باشد .

 

او با بیان این نکته که شکی در جایگزین نمودن  اتوموبیل های  با تکنولوژی  مدرن  به جای خودروهای پراید، تیبا و دیگر اتوموبیل های  از رده خارج نمی باشد ،

بیان نمود :

قیمت‌گذاری اتوموبیل های جایگزین هم  باید تابع قانون  بازار عرضه و تقاضا و قانون قیمت‌گذاری شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده قرار

گیرد . صنعت اتوموبیل سازی  پیشرفته ترین  کشورهای جهان هم  اتوموبیل های  در کلاس قیمتی ارزان برای عرضه به طبقات میانی  و ضعیف درآمدی تولید

می‌ نمایند .

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با متذکر شدن  قرارداد کمپانی های سایپا و رنو برای ساخت اتوموبیل های  ارزان قیمت، بیان نمود :

در دولت ۸ام  وزارت صنایع و معادن وقت خودروسازان را مجبور می کند  به تولید مشترک اتوموبیل های ارزان قیمتی  که در همان دوره  زمانی سایپا قراردادی را با

رنو فرانسه بستند که به موجب  این قرارداد اتوموبیل  ال ۹۰ باید با قیمت ارزان به دست مصرف کننده داده می شد . ارزان بودن این اتوموبیل  در اول  تولید مورد

توجه این خودروساز بود ولی  با تغییر دولت، نوسانات شدید نرخ ارز و صعودی شدن قیمت‌ها، قیمت این اتوموبیل   از گزند تورم‌ سرسام‌آور دولت‌های بعد در امان

نماند.

 

فولادگر قیمت‌گذاری اتوموبیل  را «معضل» مهم امروزه  کشور به شمار آورد  و یاد آوری کرد :

تا مادامی که ساختار صنعت خودرویی کشور عوض نگردد  قضیه  هزینه تمام شده بالای اتوموبیل های ایرانی و تولید بی‌کیفیت آنها حل شدنی نمی باشد .

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید