میزان شکایت از سنسور سوخت پژو ۴۰۵ و شیشه بالابر پراید

جناب ریاحی در خصوص قطعات فنی که از نظر مردم خیلی مشکل دار و معیوب بوده و از این رو قسمت اعظمی از شکایت های مردمی را به خود اختصاص داده است بیان داشت : یکی سنسور بنزین اتومبیل «پژو ۴۰۵» است و دیگری شیشه بالابر خودروی «پراید» این دو خودرو در موارد گفته شده خیلی از مالکان را به ستوه آورده اند .

وی همچنین به دنبال مطلب ذکر گردیده در بالا بیان داشت که متاسفانه اتومبیل «پژو ۴۰۵» قادر به صورت دادن مناسب سوخت رسانی نیست و به اندازه ای از مشکل سنسور سوخت برخوردار است که از هر ده خودروی «پژو۴۰۵» که به مرحله تولید می رسد تعداد ۶ عدد از آن ها دچار مشکل مذکور است .

وی تصریح کرد: در خودرو «پراید» نیز از هر ۱۰ خودرو تولیدی ۳ تا ۴ خودرو ما با مشکل شیشه بالا بر مواجه بود، به همین منظور پروژه ای برای بهبود در این خصوص تعریف شد و اکنون از هر ۱۰ خورد تنها یک خودرو مشکلات این‌چنینی دارد.

ریاحی گفت: من فکر می کنم تا پایان سال ۹۵ خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید باید خارج شوند.

وی اظهار داشت:به صنعت موتور سیکلت  در ۱۰ سال گذشته، بیشتر از حد مجاز مجوز داده‌ شده است و  برخی  تولیدکنندگان در زمینه آلایندگی و کیفیت استانداردها موجود را پاس نمی‌کنند.

ریاحی گفت: آیین‌نامه کیفیت در این خصوص نوشته  و به موتورسازان ارائه‌ و پروانه برخی از آنها نیز ابطال‌شده است اما با توجه به اینکه این وسیله برای امرارمعاش  و تردد در شهرهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، برخوردها در این خصوص محتاطانه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه  تا پایان سال انتظار داریم حداقل ۳۰ درصد خط تولید موتور سکیلت‌های کاربراتی کاسته شود ، تصریح کرد:  امیدورایم که در سال‌های آینده خط تولید موتور سیکلت‌های کاربراتی  به طور کامل از رده خارج  شوند.

۲ خودرو ساز بزرگ گشور تمام استاندارد‌های کیفی را پاس نمی‌کنند :

ریاحی گفت:خودرو در کشور ۵۵ استاندارد اجباری دارد که ۵۱ مورد در خصوص خورد خودرو و ۴ مورد در خصوص آلایندگی است، اما خودرو های ۲ خودروساز بزرگ کشور تمام استانداردهای کیفی را پاس نمی‌کنند.

وی تصریح کرد:خودروهای وارداتی و تولید داخلی  این ۵۵ استاندارد را باید بتواند پاس کنند که در دو خورد ساز مطرح ما  و خورد وهای مونتاژی این وضعیت موردبررسی قرار می‌گیرد.

پروانه‌های نمایندگی‌های بد رفتار را باطل می‌کنیم :

ریاحی گفت: برخی از استاند‌اد های ما در خصوص خودرو‌های چینی مونتاژ شده در کشور نیز صدق نمی‌کند و  حتی در مواردی خودروهای وارداتی نیز این مشکلات را دارند.

وی افزود: مردم زمانی که  خودرو های خود را به درب نمایندگی برای خدمات پس از فروش می‌برند برخوردهای مناسبی با آنها صوت نمی‌گیرد این امر باعث شده است که تعداد زیادی از پروانه‌های نمایندگی‌ها در استان‌ها باطل‌شود.

ریاحی گفت: باید اذعان داشت که ایران به آن شکل خودرو ساز نیست و  کار خود را با مونتاژ شروع کرده‌است، البته اکنون  برخی از خودرو های ما تا ۹۰ درصد اکنون ساخت داخل شده‌اند.

وی در پایان اظهار داشت: در سال ۹۲ ایران ۱۷ تولیدکننده بزرگ خودرو در دنیا بوده است که این رتبه اکنون به ۱۹ رسیده است و ما ۲ پله تزلزل داشته‌ایم.

کد کلاس(های) خودرو ۲۵۶۳۴
نوع موتور XU7JP/L3
حجم موتور (cc) ۱۷۶۱
حداکثر توان موتور (hp) ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۵۳ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۹٫۳
تعداد سوپاپ ۸
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای
استاندارد حد آلایندگی یورو۴بهینه
حداکثر سرعت (km/h) ۱۹۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۱
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی (BE3)
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) در شهر (لیتر) ۱۲٫۸
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) ۶٫۸
مصرف سوخت (در ۱۰۰ کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) ۹
طول خودرو (mm) ۴۴۰۸
عرض خودرو(mm) ۱۶۹۴
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۱۰
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) ۲۶۶۹
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۱۰۰
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) ۷۰
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) ۴۷۰
آخرین بروزرسانی ۱۳۹۵/۷/۱۰

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید