همه چیز درباره پژو ۴۰۵

خودروی  پژو ۴۰۵:

به اندازه ای مردم طرفدار این خودرو می باشند  که این قاتلترین اتوموبیل  مونتاژ داخل کماکان  محبوبیت خود را از دست

نداده است .

مردم ایران  طراحی ظاهری خودرو خیلی برایشان اهمیت دارد . و طراحی معقول و سنگین همیشه در بین مردم دوست

داشتنی می باشد

همان مشکلی  که امروز مردم در قبول کردن  طراحی ال ۹۰ دارند.

هر چند در سی سال قبل  گزینه های محدودی برای انتخاب کردن مردم وجود داشته است  .

اما امروز مشاهده می نماییم  که مدلهای سانتافا و سونتا با بهره مندی  از طراحی خوب  و با شخصیت فروش خیلی زیادی

 در ایران دارند.

نمونه  این موضوع  بهتر بودن  تکنولوژی و آپشن های زانتیا بر مزدا ۳۲۳ می باشد  .

اما در بازار نظاره گر  برابری قیمت دو خودرو بودیم . چرا که طراحی بدنه مزدا ۳۲۳ از توازن و ثباتبهره مند بود

و هم اکنون هم که نظاره گر  آن می باشیم  که اتوموبیل های  پژو پرشیا . ماکسیما و مگان در خودروهای ساخت ایران  از

جایگاه ویژه ای بهره مند می باشند

ولی در سطح های پایینی قدرت های خرید پژو ۴۰۵ آخرین امید مردمان می باشد  . و کماکان  برای مردم اتومبیل افتخار

آمیزی می باشد .

و یک نارضایتی  از مسولیین  آپشن کار بازار که هنوز بعد از این همه سال ساخت  این اتوموبیل  در ایران طرحها ی

فلاپها و سپرهای اسپرت این اتوموبیل  را در ایران گستره عرضه نکرده اند

و این را هم بیافزاییم  که پژو اس ال ایکس تغییراتی در جهت سلیقه یک ایرانی نمی باشد . و سرچشمه از طراحی

های جنوب شرق آسیا دارد.

از سال ۱۳۶۹ مونتاژ و ساخت  انواع اتومبیل سواری پژو (از جمله پژو ۴۰۵ جی ال ، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۱۵۸۰ و ۲۰۰۰ سی

سی و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس اتوماتیک ۲۰۰۰ سی سی) در خطوط تولید سواری سازی صورت پذیرفته است .

 

تولید ایرانی  قطعات این خودرو  از سال ۱۳۷۳ در دستور کار شرکت ساپکو جای  گرفت.

تا پایان سال ۱۳۷۷ کل اقلام حذف گشته از مجموعه قطعات وارداتی که نتیجه  تلاش صنعتگران ایرانی بود  و معادل ۷۷%

بوده و با درنظر گرفتن اقلامی که جهت حذف از مجموعه قطعات وارداتی به پژو فرانسه اعلام گشته  است ، میزان ساخت

قطعات داخل این خودرو به ۸۹% بالغ خواهد رسید

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید