پژو ۳۰۱ جایگزین ۴۰۵ خواهد شد!

خودرو پژو ۴۰۵ یک خودروی خانوادگی در کلاس سدان های بزرگ است که برای نخستین بار به وسیله کمپانی  فرانسوی پژو ارائه گشت .

این  خودرو  پس  از پراید یکی از پرفروشترین خودرو در ایران به حساب می آید  که امسال در صنعت ما ۲۴ ساله شده است و کماکان  در جمع فرزندانش هست ولی خیلی وقت است  حکمرانی را به خانواده اش (پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ وپژو ۳۰۱و …) واگذار نموده است  ولی  نه زخمی شده و نه محکوم به جدایی از جمع شیرها.

پژو سال ۱۳۷۰ با ۴۰۵ راهی را در ایران شروع نمود  که منجر به بدست آوردن حداقل ۵۰ درصد از بازار ایران گشت ؛ راهی  که با عرضه پژو پارس مستحکم شد و پژو ۲۰۶ حس تازگی را به آن بخشید .

پژو در این مسیر به غیر از مدل های ۴۰۵، ۲۰۶ و ۲۰۷i تیری را در طول این ۲۴ سال به خشاب ایران خودرو اضافه ننموده است  و هر آنچه رنگ و بوی پژویی دارد، پروژه های ایرانیزه شده ای مانند روآ، آر دی، وانت جدید کاریا، پژو پارس و… است.

۴۰۵ شیر ماده ای بود که با به وجود آمدن نسل های بعد از خود موفق شد تحولی عظیم در بازار خودرو ایران فراهم آورد. یکی از فرزندان این خودرو  سمند است که البته هر چند به سمت استقلال از پژو حرکت می کند  ولی  هر چه هست از نطفه ۴۰۵ زاده شده است  و تا ابد این شروع در کارنامه اش خواهد ماند

اردیبهشت سال پیش  یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو پس از دیدار  با مسئولان ارشد پژو بعد از حدود ۴ سال غیبت، خبر از خروج ۴۰۵ از سبد محصولات ایران خودرو و جایگزینی آن با محصولی جدید از پژو داد؛ خبری که با تأیید هفته گذشته مبنی بر ورود پژو با محصولات جدید قوت گرفت و ۳۰۱ به عنوان جانشین ۴۰۵ بعد از ۲۴ سال کوله بارش را برای نشستن بر تخت پدربزرگ بست تا به ایران بیاید و ۴۰۵ که مدت هاست از استاندارد یک شیر پیر پا را فراتر نهاده است  به تنهایی در تاریخ استراحت کند و به دنیایی برود که پیکان سال ۱۳۸۴ به آن رفت

خود پژویی ها می خواهند ۴۰۵ خداحافظی کند!

احتمالا شماهم تعجب خواهید کرد که بدانید  خودروساز ایران تصمیم به خداحافظی یک خودرو آن هم به همین سادگی بگیرد. واقعیت نیز این است چرا که پژویی ها در جدیدترین مذاکرات از ایران خودرو خواسته اند ۴۰۵ را از خط تولید بیرون کنند  تا ۳۰۱ به جای آن بیاید

 یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده است که در قرارداد جدیدشان بنا نهادن مرکز تحقیق و توسعه مشترک با پژو و سیتروئن نیز لحاظ شده است. شاید ساختن  چنین مرکزی بتواند به توسعه منطقی تر سبد محصولات پژو کمک خوبی کند تا دیگر شیرهای فرانسوی در بازار ایران بیش از سن پیری حکومت نکنند!

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید