پژو ۴۰۵ در چه زمانی وارد شد؟

تقریبا  دراوایل  دهه هفتاد شمسی بود که  بعد  از یک مدت طولانی  جدا ماندن  از  خودروهای

 روز و فرمانروایی پیکان،  به یک باره  درب کشور به روی اتوموبیل های   مشهوری  مانند

 میتسوبیشی گالانت و لنسر، هوندا سیویک و آکورد، فولکس واگن گلف، بنز E و تویوتا کرولا و

.. باز گردید  و  ظاهر  خیابان ها به کلی تغییر یافت .

 

 

البته بگذریم  که در آن وقت  وضعیت قیمتی خودرو نسبت به درآمد اجتماع  حتی از الان هم بدتر

بود و در زمان هایی  با پول یک عدد دوو اسپرو  قادر بودیم  یک باب مغازه در تهران خریداری

کنیم !

 

ولی به هر حال  وارد شدن   خودروهای  مدرن حتی برای کسانی  که قدرت  خریدش را نداشتند

هم  یک روزنه امید به  شمار می آمد

 

درهمین  زمان به سرعت زمزمه مونتاژ بعضی  از اتومبیل های جدیدتر  به وسیله  شرکت های

 وطنی به گوش رسید.

 

یکی از این  خودروها  که قرار شد وارد خط مونتاژ داخلی  گردد ، پژو ۴۰۵  بود

 

 وارد شدن  سدان خوش نام فرانسوی که در آن  موقع  حتی در بازار رقابتی و مشکل پسند اروپا به

موفقیت های  زیادی  دست  یافته  بود، به بازار محدود و تشنه ی ایران که مشتریانش رؤیای

خرید پیکان صفر کیلومتر را در سر می پروراندند یک جهش بزرگ  به شمار می آمد !

 

 پژو در اول  با ارائه نمودن  دو مدل جی ال و جی ال ایکس در کشورمان فکر  می کرد که حس تنوع

طلبی ما را ارضاء خواهد  کرد   ولی پس  از مدتی به لطف خلاقیت وطنی  موفق شدیم  از ۴۰۵

نسل کشی  نماییم و به انواع مدل ها از جمله GLI ، RD ، RDi ، ROA ، SLX ، لیموزین!، پارس و

پارس ELX و … برسیم و نشان دهیم که بر خلاف  کشور فرانسه به مشتری و تنوع محصولات

 بهای زیادی می دهیم

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید